Onmisbaar voor ieder bedrijf: een ticketsysteem

Van het verkrijgen van toegang tot een zwembad tot het openen van de slagbomen van een pretpark: een ticketsysteem, en daarmee toegangscontrole, is tegenwoordig onmisbaar voor ieder bedrijf dat betalende bezoekers over de vloer krijgt. Dergelijke systemen, in combinatie met een intelligent kassasysteem, verzorgen de complete klantreis van aankoop tot het verlaten van een locatie. Daarnaast zorgen ze voor een hogere efficiëntie binnen bedrijfsprocessen. Of het nu gaat om musea, pretparken, zwembaden of wellness-centra: anno 2022 kan niemand meer om een ticketsysteem heen.

Hoe werkt een ticketsysteem?

Een ticketsysteem wordt naadloos geïntegreerd in de website van de betreffende organisatie. Via de website kunnen gasten hun tickets kopen. De tickets die de gast ontvangt bevatten een unieke barcode of QR code die opgeslagen staat in een database. Op locatie worden de kaartjes gescand en gecontroleerd op geldigheid, waarna de database direct geüpdatet wordt. Normaal gesproken wordt een ticketsysteem gekoppeld aan het kassasysteem, zodat gasten ook aan de kassa of bij een zelfservice kiosk een toegangsbewijs kunnen aanschaffen.

Het kopen van tickets kan dus online via onder andere iDeal, creditcard en Paypal. Dit is aanvullend op de mogelijkheden die op locatie zelf worden aangeboden, zoals contant, op rekening, via PIN, tegoedbon of voucher. Hierdoor hebben gasten meer dan voldoende opties om hun kaartjes te kopen en lopen ondernemingen geen inkomen mis.

Een ticketsysteem voor meer dan alleen een toegangsbewijs

Naast toegangsbewijzen kan een ticketsysteem ook gebruikt worden voor ‘up-sell’ van producten of om diensten te koppelen. Via een kaartje met barcode of een speciale pas kan bijvoorbeeld de slagboom bij een parkeerplaats geopend worden. Nog geavanceerder zijn systemen die dit automatisch via kentekenherkenning doen: hiermee hoeven gasten enkel hun kenteken in te voeren bij het betalen van hun (parkeer)ticket, waarna de slagbomen het opgegeven kenteken automatisch herkennen en de gast door kan rijden.

Maak het nog eenvoudiger met polsbandjes

Om toegang, identificatie en gebruik van bijvoorbeeld kluisjes nog makkelijker te maken zijn er speciale RFID polsbandjes. Koppel deze aan een ticketsysteem en geef gasten bij de entree een bandje met daarin een speciale chip. Deze chip leest gegevens uit en weet welke privileges iemand heeft; denk aan toegang tot een speciale ruimte of het gebruik van een bepaald kluisje. Ook kan er middels een RFID polsbandje afgerekend worden, waarna het resterende saldo eenvoudig kan worden verrekend met de gast.

Een ticketsysteem is de optimale oplossing voor klant én bedrijf

Verzorg de best mogelijke klantbeleving met hard- en software waarmee niet alleen het proces voor de klant vereenvoudigd wordt, maar ook bedrijfsprocessen in één systeem overzichtelijk worden. Binnen no time is een ticketsysteem geïntegreerd op de website, mobiele app of kassasysteem en kunnen klanten hun kaartjes boeken, eventueel op een gekozen tijdslot.

Een ticketsysteem biedt bedrijven een grote meerwaarde in het verlenen van toegang tot uiteenlopende evenementen en locaties. Bedrijven kunnen zelf tijdsloten, diensten, producten toevoegen en tickets aanmaken, beheren en wijzigen. Ook is het mogelijk om alle data omtrent ticketverkoop in te zien op een realtime dashboard. Met een gebruiksvriendelijke interface, meerdere betaalopties en verschillende support functies is een ticketsysteem onmisbaar voor bedrijven in iedere branche: van zwembad tot museum en van pretpark tot festival.

Aanbevolen Artikelen