Het internet is een gigantische jungle. Als je een klein bedrijf runt, is het je taak om je weg te vinden in het doolhof van informatie en ervoor te zorgen dat alle paden naar succes leiden. Gelukkig voor jou zijn er veel geweldige hulpmiddelen beschikbaar die je kunnen helpen!
Hieronder staan vijf van de nuttigste internet hulpmiddelen die elke kleine-ondernemer zou moeten kennen.
1.) Facebook
Veel kleine bedrijven hebben geen FB pagina, maar dat beperkt je echt als het gaat om reclame maken of socialiseren met potentiële klanten. Je kunt er dingen als foto’s en video’s op zetten, terwijl je ook berichten kunt plaatsen over verkoopacties en aanbiedingen die je aanbiedt. Je kunt ook een link naar je website toevoegen, die klanten naar je online winkel leidt. Als er niets anders is, is het gratis reclame en potentiële klanten zullen zeker bekijken wat je via FB te bieden hebt.
2.) Twitter
Twitter is een andere geweldige manier voor kleine bedrijven om reclame te maken of te socialiseren met potentiële klanten. Het is een geweldige manier om met klanten te communiceren over hun ervaring met je bedrijf en het kan een geweldig klankbord zijn voor nieuwe ideeën. Je kunt Twitter ook gebruiken om op de hoogte te blijven van industrieel nieuws en trends, die je helpen op de hoogte te blijven als het gaat om het ontwerpen, ontwikkelen, of op de markt brengen van je product.
3.) Google Analytics
Analytics is een geweldige manier om bij te houden hoe het je bedrijf online vergaat, vooral als het erop aankomt het succes van je marketinginspanningen te volgen. Je kunt dagelijks bezoeken en verkopen bijhouden en zien hoe ze in de loop van de tijd fluctueren.
4.) Mail Chimp
De eerste regel van e-mailmarketing: Irriteer mensen niet. Mail Chimp is een prima manier om ervoor te zorgen dat je e-mails goed verzonden worden, goed vertaald worden over verschillende platforms, en de mensen die je probeert te bereiken niet frustreren.
5.) Google Adwords
Adverteren kan duur zijn als je niet weet wat je doet. Google Adwords helpt kleine ondernemers met een beperkt budget hun doelpubliek te bereiken. Ze kunnen een budget vaststellen en dat zelfs aanpassen als dat nodig is, zodat je niet te veel uitgeeft zonder het soort resultaten te krijgen dat je meer klanten oplevert.