Tips voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrief

 

Designed by Freepik

 

Het maken van een goed en bekend blog is natuurlijk het doel. De vraag is alleen, hoe kom ik bij dat doel? Een van de dingen die ik heb gedaan en ook zeker aanraad is een nieuwsbrief.

 

Met een nieuwsbrief houd je de boel interessant en kan je beetje bij beetje steeds meer bezoekers verleiden om jou artikelen te lezen.

 

Een nieuwsbrief kan je dus maken, maar je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat bezoekers van jou site zich willen inschrijven voor jou nieuwsbrief.

 

Of beter gezegd, in jou e-mail lijst. In deze lijst verzamel je dus e-mails van mensen die zich willen inschrijven of al ingeschreven staan.

 

Maar hoe zorg je er nou voor dat jou nieuwsbrief aantrekkelijk word en dat bezoekers zich willen inschrijven?

 

Wil jij het weten? Lees dan gauw verder!

 

 

De basis

 

  1. Een nieuwsbrief moet overzichtelijk zijn, als het niet overzichtelijk is dan zijn mensen al snel uitgekeken. Dus zorg voor genoeg witregels en ruimte tussen de woorden, zo is het

overzichtelijk en leesbaar!

 

  1. Gebruik een pakkende titel, gebruik niet als titel: Nieuwsbrief. Hierbij krijg je geen inschrijvingen omdat de naam niet interessant is, dus verzin een goeie titel die pas bij je blog.

 

  1. Een nieuwsbrief moet gebruiksvriendelijk zijn (makkelijk te openen en te lezen), zorg dus dat je een goed programma daarvoor hebt die hierop aansluit.

 

  1. De inhoud moet waardevol zijn voor jou lezers, als jij een blogger bent over koken dan zijn mensen niet geïnteresseerd in wat jij gisteren met je haar hebt gedaan. Dus zorg ervoor dat de informatie in je nieuwsbrief aansluit bij de artikelen in je blog.

 

  1. Zorg voor herkenbaarheid, maak bijvoorbeeld een logo die je in elk artikel of nieuwsbrief terug ziet, zo weten mensen dat ze kijken naar jou artikelen!

 

Nu we de inhoud hebben gehad gaan we nu naar de buitenkant van de nieuwsbrief.

 

Designed door Freepik

Val op

 

Als eerst zorg je er natuurlijk voor dat je nieuwsbrief opvalt als je jou site opent. Want als je hem niet kan zien dan heeft het natuurlijk ook weinig nut dat je een nieuwsbrief hebt.

 

Zorg dat het groot en mooi aangegeven word, het beste werkt door het aan de zijkant van jou website te zetten. Natuurlijk kan je er ook een kort artikel overschrijven.

 

Alleen werkt een pop-up het beste.

 

 

Het is belangrijk dat je jou nieuwsbrief, geen nieuwsbrief noemt!!

 

Want eerlijk is eerlijk, jij zou je dan ook niet inschrijven toch?

 

Geef je nieuwsbrief dus een naam.

 

Bijvoorbeeld: Tips om bezoekers te verleiden naar jou website. Een naam zoals deze zal sneller trekken omdat het een goede reden is om in te schrijven voor jou nieuwsbrief.

Geef een extra bonus/cadeau weg

 

Bijvoorbeeld dat ze een gratis E-book krijgen zodra bezoekers zich aanmelden voor jou nieuwsbrief.

 

Als je dit goed onder de aandacht brengt zal je meer aanmeldingen krijgen en zullen mensen ook geïnteresseerd blijven in wat jij in jou volgende nieuwsbrief of artikel gaat schrijven.

 

Stel je verkoopt zelf een E-book, zorg dan voor een leuke actie bijvoorbeeld dat ze korting krijgen als ze zich inschrijven. En dat ze op de hoogte kunnen blijven van nog meer leuke acties en kortingen.

 

 

Sociaal bewijs

Zorg ervoor dat mensen kunnen zien hoeveel er al ingeschreven staan, dit kan met speciale tools. Eerlijkheid en bewijs zorgt voor een vertrouwd gevoel en het belangrijkste: Meer inschrijvingen!!

 

 

Pop-ups

Ja ik heb het over die vervelende dingen die je in beeld krijgt als je een site bezoekt, maar vaak heeft het ook nuttige informatie (zal je niet denken maar het is wel waar)

 

Stel jij bent op de site van de ICI Paris en bent opzoek naar een parfum, het eerst wat je krijgt is vaak een pop-up met daarin een actie dat je 5 euro korting krijgt als je je inschrijft voor hun nieuwsbrief.

 

Dat is dus de bedoeling. Geef de mensen een cadeau, iets waar ze wat aan hebben.

 

Tip :

Zorg er wel voor dat jou pop-up niet vervelend word, dit kan je doen door:

–          Het pas na 40 sec op jou site aan te zetten

–          Na 40 sec ook weer uit te zetten

Zet er alvast een voorproefje in van wat ze in jou nieuwsbrieven kunnen gaan verwachten, zo houd je het spannend, zakelijk maar toch heel speels!

 

Wil jij liever geen pop-up? Gebruik dan een slide-in bar

 

 

Weet u het zeker?

Niets is vervelender dan een bezoeker die de site al snel verlaat. Maar daarvoor bestaat er natuurlijk ook wat.

 

Namelijk een Exit intent Pop-up, dit houd in dat als je bezoeker van de pagina wilt, hij of zij nog een pop-up krijgt (Heel fijn). Met daarin een optie of een vraag.

 

Bijvoorbeeld: Ben jij al begonnen met jou blog?

 

Met daaronder een optie ja of nee, en die verwijzen de bezoeker door naar het aanmelden voor de nieuwsbrief.

 

Er kan bijvoorbeeld ook een pop-up komen met nog een laatste kans voor een kortings-actie.

 

Zo houd je je bezoekers toch nog bezig en biedt je ze nog een laatste kans om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. En als ze twijfelde, heb jij ze misschien wel dat laatste zetje gegeven om het toch maar gewoon te doen.

 

 

Slide-In Bar

 

Dit is een soort van vriendelijke vorm van een pop-up. Wanneer jij lekker een artikeltje aan het lezen bent en helemaal onderaan bent, krijg jij een balkje geschoven op jou pagina.

 

En ja, ook die zijn soms heel irritant.. maar wel wat vriendelijker dan een pop-up

 

Eigenlijk is de bedoeling hetzelfde, alleen is een slide-in bar een stuk kleiner maar wel nog zichtbaar op de pagina.

 

Ook kan jij daar een kleine informatie zin in neerzetten, bijvoorbeeld dat ze zich ook elk moment weer kunnen uitschrijven (maar dit is natuurlijk niet de bedoeling :D)

 

Ook kan je hiervan een soort van kleine keuze menu maken, dit houd in dat ze kunnen drukken op de knop waar ze graag meer over willen lezen en dat ze via die link zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief.

 

Uiteraard krijgen ze die informatie, maar natuurlijk ook alle andere informatie wat daarmee te maken heeft.

 

Zo hebben ze een keuze gemaakt, maar krijgen ze eigenlijk ook informatie over de overige opties.

 

 

Draai het om, jou nieuwsbrief word een bonus!

 

Allemaal harstikke leuk die gratis E-book bij een inschrijving. Maar het gaat niet werken als je het zo benoemd.

 

Naja het zal vast wel werken, alleen kan dit veel en veel beter. Dus draai het om!

 

Bijvoorbeeld: “Gratis E-book : (titel van jou E-book) met daarna 4 redenen waarom bezoeker jou E-book moeten lezen + Vermeld dat lezers als extra jou gratis nieuwsbrief krijgen.

 

Dan word op die manier jou nieuwsbrief dus een bonus!

 

Dit kan je natuurlijk nog meer in de aandacht zetten door er een pop-up van te maken, wees creatief!

 

 

Meer info + 3 Redenen

 

Geef bij de aanmeld optie voor je nieuwsbrief ook een optie aan om meer te weten te komen over de nieuwsbrief.

 

Natuurlijk niet een hele uitleg maar een “kleine impressie” waarover jou nieuwsbrief gaat. Daarnaast geef je 3 redenen waarom ze zich wel moeten inschrijven voor jou nieuwsbrief.

 

Hier een paar voorbeelden:

 

–          Er staat waardevolle informatie in

–          Het sluit aan bij u interesses

–          (en vooral belangrijk) GRATIS

 

Vermeld er ook even bij hoe vaak de bezoeker de brief ontvangt, anders word er dadelijk gedacht dat ze die 40 keer per dag ontvangen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Meld er ook bij dat het geen spam is

 

Conclusie

Designed door Freepik

Dus waarom zou je nou eigenlijk een nieuwsbrief versturen?

 

 

Hier een korte samenvatting.

 

 

–          Je kunt veel informatieve nieuwsbrieven versturen en die informatie ook op jou website zetten, hiermee word je website uitgebreider en dit is natuurlijk ook goed voor de zoekmachines

 

–          Het is een extra service

 

 

–          Het verhoogd de naambekendheid van jou website.

 

–          Je kunt meer vertellen over waarom je over jou vak schrijft.

 

 

–          Je kan jou handige tips geven aan bezoekers.

 

–          Meer bezoekers

 

En dat is natuurlijk het doel.

 

Meer bezoekers

Meer aanmeldingen

 

Waarom vind jij een nieuwsbrief belangrijk?

 

1 comments On Tips voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrief

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer