Social Media Marketing : Facebook

How to do : Facebook Marketing.

Tips, Tricks.

 

Designed by Freepik

 

‘Facebook, het meest gebruikte en grootste social media platform van de wereld’.

 

Daarom is het ook niet gek dat er steeds meer bedrijven massaal met advertenties en pagina’s promoten.

 

Facebook verbergt een schat aan informatie, dat hoef ik jullie marketeers natuurlijk niet meer te vertellen.

 

Met de gebruikersdata die Facebook met de jaren heen heeft verzameld van zijn gebruikersgroep, kun je gerichter advertenties plaatsen.

 

Zo kan je berichten targetten op leeftijd, locatie, geslacht, interesses en nog veel meer. Zo wordt het vinden en het bereiken van je doelgroep makkelijker.

 

Enkele voordelen hiervan zijn onder andere dat je interactief blijft met je doelgroep, zo blijf je dus ook op de hoogte van wat jou doelgroep interessant vind en daarnaast weet je waar ze mee bezig zijn.

 

 

Extra mogelijkheden

 

Naast de ‘gewone’ targeting-mogelijkheden heeft Facebook een aantal extra functies waarmee je Facebook-Campagnes naar een hoger niveau kunt brengen.

 

Onder het kopje ‘aangepaste doelgroep’ gaat er een wereld vol mogelijkheden open.

 

Zo was er al lang een mogelijkheid om klantenlijsten toe te voegen op basis van telefoonnummers of e-mailadressen.

 

Dit is erg cruciaal van belang want met deze informatie kun je dus bestaande klanten in beeld brengen en ook nog bekijken of ze actief zijn op Facebook.

 

En zo kan je overzichtelijk zien hoe jouw site/product beter in aandacht kunt brengen.

 

Wanneer je aan de gang gaat met Facebook marketing is het belangrijk dat je juist je doelgroep regelmatig op de hoogte houd, dus dat betekent dat je regelmatig berichten moet posten.

Stap 1 : Maak een Facebook Pagina

 

Ik zal je kort uitleggen hoe je dit snel en makkelijk kunt doen.

1.      Ga naar startpagina

 

2.      Aan de linkerkant zie je het kopje pagina’s, klik daarop.

 

3.      Hier zie je pagina’s die jij ‘leuk’ vindt en kan je aan de rechterkant klikken om pagina maken.

 

4.      Hier kun je een paginatype en categorie kiezen waar jouw bedrijf/blog op gebaseerd is.

 

5.      Vul de naam van jouw Bedrijf/Blog in.

 

6.      Zo, en klaar!

Nu kan je er aanvullende informatie in zetten en een mooie opvallende foto.

7.      En nu jij!

 

11 Tips voor een effectieve en goede post.

 

  1. Houd je post kort maar krachtig, hiermee krijg je meer lezers voor je post.

 

 

  1. Maak een mooie opvallende afbeelding, de tekst alleen valt niet op.

 

 

  1. Promoot en houd acties. Bijvoorbeeld bij 300 likes geven wij 5 gratis E-books cadeau.

 

 

  1. Maak albums met enkele foto’s, zo kunnen likers goed doorbladeren.

 

 

  1. Je hoeft niet alleen maar tekst en plaatjes te posten. Doe eens wat anders bijvoorbeeld leuke gif’s en video’s of infographics en kijk wat het beste voor jou uitpakt.

 

  1. Zet een oproep of vraag je likers om je post te liken, te delen of om er op te reageren, dit zorgt natuurlijk voor meer aanzien!!

 

 

  1. Interactie staat centraal, dus het is geen push-kanaal waar jij onbeperkt linkjes kunt droppen in de hoop dat mensen het gaan liken of delen.

 

 

  1. Zet tags in je bericht, zo kan je specifieker op je doelgroep richten.

 

 

  1. Vraag je likers vrienden te taggen in jou bericht, zo krijg je meer bereik.

 

 

  1. Gebruik volledige links, hier wordt namelijk sneller op geklikt.

 

 

  1. Reageer op de comments van je likers en bedankt ze. Zo kan het bericht nog sneller gedeeld worden en bereik je nog meer mensen.

 

 

Maar natuurlijk hoef je niet alleen maar post met tekst erin te schrijven, maar wat dan wel?

Hieronder wat tips die je kan toepassen op je Facebook-posts

Designed by Freepik

 

11 tips voor het vervangen van de ‘regular’ posts.

 

  1. Quotes.

Korte pakkende one-liners.

 

  1. Milestones

Mijlpalen van je bedrijf, merk of fanpage vieren.

 

  1. Actueel

Speel in op feestdagen, nieuws of weer.

 

  1. Verspreid feitjes over jouw bedrijf of pagina.

De feitjes en weetjes zijn immers een van de redenen waarom ze jou pagina hebben geliked.

 

  1. Vraag

Vraag om likers hun mening, twijfelen je? Stel je vraag. Zo blijven likers op de hoogte van wat jij wilt gaan doen, en of ze het wat vinden.

 

  1. Poll

Zo kom je te weten wat hun voorkeur heeft.

 

  1. Exclusiviteit

Laat van je horen, kondig nieuwe dingen aan exclusief op Facebook.

 

 

Ben jij al begonnen met Facebook marketing?

En hoe zorg jij ervoor dat jou post opvalt?

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer