Simpele zoekmachine marketing tips die je direct kunt toepassen om te ranken in google

 

Designed by Freepik

Simpele zoekmachine marketing tips die je direct kunt toepassen om te ranken in google

 

Dus je wilt ook dat je website hoger komt in google?

 

Je zult niet de eerste en ook zeer zeker niet de laatste zijn die dat wilt maar hoe zorg je er nou voor dat je website daadwerkelijk ranked in google?

 

Je zou natuurlijk een seo bedrijf in kunnen huren maar deze zijn niet altijd even betrouwbaar. In feite kan het best lastig zijn om een goed seo bedrijf te vinden.

 

Ik zou je willen adviseren om bij elk bedrijf dat je de eerste positie in google beloofd jezelf nog een keertje achter de oor te krabben. Ik zou heel hard weg rennen.

 

Natuurlijk zullen er ook bedrijven zijn die wel goed werk leveren, maar waarom duur betalen voor iets dat je zelf ook kan.

 

1.Content is King

 

 Als je geen goede content hebt dan gaat het erg moeilijk worden om te ranken.

 

Het kan zelfs zo erg worden dat deze slechte content schade toe brengt aan de reputatie van je bedrijf. Dit heeft een negatief effect op het aantal bezoekers dat er op je site komt en zal uiteindelijk resulteren in minder omzet.

 

Je hebt vast wel eens mensen horen zeggen “tijd is geld”. Mensen die de tijd nemen om jou artikel te lezen geven je dus eigenlijk hun geld.

Designed by Freepik

 

Als jou artikel geen waardevolle inhoud heeft zal de lezer zich bestolen kunnen voelen, ook hier is het resultaat dat je een lezer minder hebt.

 

Maar wat is goede content dan?

 

Eigenlijk is het heel simpel. Je artikel moet waarde, waarde en nog eens waarde bieden. Dat is het aller belangrijkste.

 

2.Doe Keyword research

 

Om hoog in google te komen is het verstandig om te kiezen voor long-tail keywords. Ik heb gemerkt dat bij zinnen met 1-3 zoekwoorden de concurrentie nogal hoog is dus ik raad een minimum van 4 zoekwoorden aan.

 

Waar moet je nog meer op letten bij het kiezen van de juiste zoekwoorden?

 

Searches

 

Veel mensen denken dat ze moeten gaan voor de zoekwoorden met het hoogste aantal searches. Bijvoorbeeld het zoekwoord “sony” of “tv”  deze zoekwoorden worden head terms genoemd.

 

In feite is een head term niets anders dan een keyword met een groot zoek volume en helaas ook veel competitie.

 

 

Het volume van een zoekwoord?

 

Het zoekvolume geeft aan wat het gemiddelde aantal zoekopdrachten per maand op een zoekwoord of zoekwoordencombinatie is.

 

Maar waarom is het zoekvolume belangrijk? Nou er zijn 2 belangrijke redenen:

 

  1. Te laag of geen zoekvolume is zonde van je energie.

Want het is harstikke leuk om op Nummer 1 te staan op google maar als er niet op jouw zoekwoorden gezocht wordt heeft het weinig zin.

 

  1. Te hoog zoekvolume betekend vaak hoge concurrentie

Zoekvolume is dus de basis van jouw onderzoek naar een passend zoekwoord.

 

Wanneer jij dus een juist zoekwoord hebt gevonden met een goed zoekvolume kan je kijken naar de concurrentie, op basis van dit kan je dus bepalen of het zin heeft om op die zoektermen in te zetten.

 

 

Hoe vind ik een goed zoekvolume?

 

Iedereen heeft een andere mening van wat een goed zoekvolume is. Wat voor de ene persoon genoeg is, is voor de andere misschien te weinig.

 

Het heeft te maken met de niche en marge. Wanneer je voor een ultra-niche (een heel klein deel van een grotere markt) kiest, zal de concurrentie laag zijn en maakt de kans om hoog in de zoekmachines te komen natuurlijk groter.

 

Zoekvolume zegt natuurlijk niet alles. Sommige zoekwoorden zijn, ook al hebben ze minder zoekvolume, toch waardevol.

 

Mensen die bijvoorbeeld zoeken op termen als ‘Transformers 2 film online kijken’ kopen vrijwel nooit iets, en schrijven zich ook nergens voor in.

 

Maar mensen die daarentegen zoeken op ‘Transformers 2 film kopen’ zijn natuurlijk een stuk interessanter omdat ze wat willen kopen. De intentie speelt hier een belangrijke rol.

 

Klik op deze link en kom erachter welke tool je het beste kan gebruiken voor je zoekwoorden onderzoek en naar het zoeken van de juiste zoekvolume op een zoekwoord?

 

Designed by Freepik

Competitie

 

Een goed keyword om je artikel op te baseren heeft niet veel competitie en toch een maandelijks zoekvolume die de moeite waard is.  Long-tail keywords hebben een minder groot zoekvolume dan head terms maar dat is niet erg.

 

Stel je verkoopt laptops van het merk samsung en je wilt ranken voor het zoekwoord “laptop”. Naast het feit dat de competitie moeilijk te verslaan is, is het ook nog eens moeilijk  om te bepalen naar wat voor type laptop de persoon in kwestie op zoek is.

 

Ook kan het zijn dat deze persoon alleen naar informatie op zoek is en niet het doel heeft om een laptop te kopen.

 

Long-tail keywords  geven een betere beschrijving  en converteren daarom beter.

 

 

3. Het kiezen van de juiste headlines

 

De meeste mensen gebruiken de titel van een artikel om te bepalen of het artikel te bieden heeft waar ze naar op zoek zijn.

 

mensen hechten waarde aan headlines, headlines dragen bij aan een betere leeservaring en seo.

 

Stel je wilt ranken voor de term “geld verdienen op internet” dan zou je de volgende variaties kunnen gebruiken.

  1. Hoe verdien ik geld op internet vanuit huis
  2. Snel geld verdienen op internet
  3. 20 manieren om vandaag nog geld te verdienen op internet
  4. Op internet geld verdienen zonder veel te investeren
  5. Zonder marketing skills geld verdienen op internet

 

Deze titels zijn duidelijk en laten de lezer meteen weten wat ze kunnen verwachten.

Je moet er wel voor zorgen dat elke titel de geselecteerde keywords bevat.

4. Je artikel onder de aandacht brengen

 

Veel mensen met een blog plaatsen de artikelen op hun blog en daar laten ze het bij. Wat je nu eigenlijk moet doen  om meer bezoekers te krijgen is je artikel promoten tot je erbij neer valt.

 

Om je een ideetje te geven. Je kan je artikel delen op social media sites als Twitter, LinkedIn, Facebook en Pinterest. Het is altijd verstandig om een afbeelding toe te voegen wanneer je iets post op social media.

 

Uit onderzoek blijkt dat posts met afbeelding vaker gedeeld worden.

Naast een afbeelding wil het de moeite ook lonen om een paar regels tekst toe te voegen bij het plaatje. Deze tekst kan rechtstreeks uit je artikel komen.

 

Maar er is meer.

 

Een veel effectievere manier is om ervoor te zorgen dat de juiste mensen gaan praten over jou. Wat je dus moet doen is heel simpel vragen of deze influencers bereid zijn te linken naar jou content.

 

Je zou ook een video kunnen maken met betrekking tot je content.

 

Het doel is om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk oogballen jou artikel zien want hoe vaker je artikel bekeken wordt, comments krijgt, gedeeld en  besproken wordt door andere.

 

hoe groter de kans dat je ranked in google.

 

Designed by Freepik

 

Conclusie

 

Het is niet onmogelijk om een first page ranking te krijgen in google. Ik ga heel eerlijk met je zijn, het is ook niet makkelijk.

 

Als je de tijd en moeite neemt om de juiste keywords te vinden, kwalitatief goede content produceert en je artikel op de juiste manier onder de aandacht brengt  mag je verwachten dat je artikel naar de eerste pagina van google stijgt.

 

De dagen van blackhat seo zijn geteld, er is geen korte weg om je artikel snel op de eerste plek in google te krijgen.

 

Onthoud dit: je kunt google niet voor de gek houden.

 

Je zult hard moeten werken, je zult vermoeid raken, maar je moet door gaan. Succes komt niet vanzelf. Als je een vraag of opmerking heb laat gerust een comment achter.

 

 

Heb jij content op de eerste plaats van google? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

 

1 comments On Simpele zoekmachine marketing tips die je direct kunt toepassen om te ranken in google

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer