Hoe maak je een Call-to-action knop in WordPress

Klik hier

CTA watte knop?

Dit wat je hier boven ziet is een CTA button of terwijl een call-to-action knop.

Als je bezoekers wilt doorwijzen naar een andere pagina, is dit natuurlijk ideaal met een mooie knop, toch?

 Wil jij weten hoe ik deze knop heb gemaakt? en hoe jij die kan maken voor jou site? En wat je daar allemaal voor nodig hebt?

Lees dan snel verder!

 

This is what we are going to do :

Stap 1 : Ga naar je Dashboard.

Stap 2 : Klik op plugin

Stap 3 : Klik op nieuwe plugin

Stap 4 : Typ in de zoekbalk: Forget About Shortcode Buttons

Zodra je deze hebt geïnstalleerd kunnen we snel door naar de volgende stap.

Ga naar het artikel toe waar jij de call-to-action knop wilt plaatsen.

 

Let’s get started

Als je bij het artikel bent krijg je nu dit te zien :

Je ziet dat je er een nieuw icoontje erbij hebt gekregen, dat is dus de nieuwe plugin. 

Stel, je wilt ‘Klik hier’ in je button hebben, dan typ je dit dus in jou artikel en selecteer je het woord      en druk je op de plugin boven in je balk.

Nu krijg je dit te zien :

 

Nu is het de bedoeling dat je de button gaat opmaken.

De button moet natuurlijk wel opvallen, daarvoor moet je de juiste kleuren en tekst vinden.

Vergeet niet de URL link in te vullen, dus wanneer bezoekers erop drukken dat ze naar de pagina gaan waar jij ze heen wilt hebben.

Ook is het verstandig dat je aan vinkt dat de link in een nieuw tabblad word geopend, zo blijven bezoekers op jou pagina.

 

Hoe vind ik de juiste kleuren voor mijn button?

Ik ga je nu vertellen over 10 kleuren waarbij ik een beschrijving ga geven over welke emotie het oproept en wat de kleur betekend. (Dit is handig maar niet essentieel voor het kiezen van een kleur)

Soms worden kleuren aan- of afgeraden voor call-to-actions, omdat mensen ze associëren met emoties. Toch gaat dat voor knoppen in de praktijk nauwelijks op. Zo zou rood ‘Stoppen’ communiceren, maar juist rode knoppen zijn vaak succesvol.

Wat heb jij aan deze informatie? Het kan handig zijn bij het kiezen van de kleuren voor jou knop.

 

10 Kleuren

 

Groen: Natuur, ontspanning

Rood : Romantiek, warmte, gevaar, agressief

Oranje : Feestelijk, vreugde, inspirerend, stimulatie

Zwart : Autoriteit, macht, elegantie, tijdloos

Grijs : Emotieloos, saai

Blauw : Rust, kalmte, fris, formeel

Paars : Magie, spiritualiteit, luxe

Bruin : Aards, stabiliteit, compleetheid

Geel : Stimulatie, vrolijk, speels, energie

Wit : Luxe, puur, neutraal

 

Maak gebruik van complementaire of constaterende kleuren.

Door het gebruik van contraserende kleuren krijg je een afwijking van de huisstijlkleur hiermee creëer je een dominante huisstijl.

Hierdoor worden je ogen een soort van ‘verzadigd’ en dan sprint letterlijk een andere kleur in de ogen.

Complementaire kleuren zijn kleuren die tegenover elkaar staan in het kleurencirkel hieronder :

 

 

 

Zo kan je bijvoorbeeld als je site donderpaars is, de button geel maken, of als je site blauw is oranje gebruiken voor je button.

Om even vast te stellen, er bestaat niet één beste kleur voor je site, je zou voor jezelf kunnen kijken als je de knop hebt gemaakt hoe vaak daarop geklikt word.

 

 

Naast de knop ‘Properties’ zie je ‘Icon’

Hier kan je een leuke icon kiezen die je voor je tekst zet.

Dit hoeft natuurlijk niet

Maar dit is wel een leuke aanvulling voor je button.

 

 

 

En…. Klaar!

Is er iets fout gegaan? Of wil je toch de knop aanpassen?

Dubbelklik op je button en je krijgt de pagina weer te zien.

Best simpel toch?

 

Welke kleuren werkte het beste voor jou site/blog?

 

 

 

 

 

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer